Verím na prirodzenosť.

Na to, že chceme byť poctiví a nie chytráci, ktorí sa snažia „oklamať“ počítače. V čom? V ich v rozhodovaní, na ktoré miesto v poradí zaradiť odkaz na našu webovú stránku.

 

Skúsme si uvedomiť, čo je podstatné a čo je iba hra.

Hra na skratky, ako dosiahnuť lepšie výsledky.

 

Tak, v prvom rade, pojem: „SEO“ = Search Engine Optimisation.

Optimalizácia pre vyhľadávače. Súbor opatrení na stránke a so stránkou, ktoré maximálne uľahčia vyhľadávačom, aby ju našli. Aby ju vyhodnotili ako zaujímavú. Aby ju umiestnili čo najvyššie v poradí odkazov, ktoré ponúknu hľadajúcim. Takým vyhľadávačom je napr. Google.

 

Kto sú hľadajúci?

To sme my všetci, ktorí zadáme do vyhľadávacieho okienka vyhľadávača nejaký výraz.  Slová, vetu, čokoľvek, čo reprezentuje to, o čo sa zaujímame – čo hľadáme.

Špecialisti na SEO vedia, čo ľudia hľadajú najviac. Poznajú tzv. „kľúčové slová“, ktoré sa týkajú témy Vašej webovej stránky. Cez ne sa ľudia dopytujú vo vyhľadávačoch na informácie k Vašej téme.

 

A tu začína dilema. Otázka: „Kto, komu slúži?“

Je to otázka prirodzenosti. Keď píšem článok, chcem, aby vyjadroval presne to, čo Vám chcem odovzdať. Používam slová, ktoré sú mi vlastné a vety skladám tak, aby slúžili môjmu zámeru. Boli čo najjednoduchšie a zároveň čo najpresnejšie, aby ste mi rozumeli, čo mám na srdci.

Kedy začínam cítiť značné nepohodlie? V okamihu, keď mi niekto predpisuje slovné spojenia, ktoré mám vo vetách použiť. Len preto, že podľa nich „hľadajúce mašiny“ nájdu môj článok ľahšie.

 

Do čerta s tým! 🙂

 

Celý život nám ktosi z okolia hovorí:

  • čo je správne a čo je nesprávne
  • čo sa môže hovoriť a čo nie
  • čo sa oplatí a čo sa neoplatí použiť

Koho to baví?

 

Prečo by sme sa mali my, ľudia, prispôsobovať strojom?

Nech sa stroje prispôsobujú nám, ľuďom.

Nech je každý z nás vo vyjadrení seba samého a vlastných myšlienok autentický.

To mi dáva zmysel.

 

Copywriting je aj o tom. Produkty sa umiestňujú do scén videí a značky do reklamných textov.

Ide len o mieru.

Ak prepadneme v našej kreativite závislosti na SEO, stanú sa z nás roboty. Nie ľudské bytosti. Stroje začnú formovať nás a nie my stroje, aby nám slúžili.

Možno trocha preháňam. No zámerne. Som fanúšikom prirodzenosti. A za prirodzené pokladám to, keď lev sa správa ako lev a zajac ako zajac.

Nech si každý píše na stránky, čo len chce.

Nech sa mašiny aj zbláznia…

 

A viete čo?

Najzábavnejšie na všetkom je to, že vyhľadávacie algoritmy vyhľadávačov ich programátori menia. Sú to programátori kdesi v Googli, ktorí cez ne určujú, ktorá stránka má navrch.

Čo je dnes vyššie, zajtra môže byť nižšie.

Povedzme, že Vy svoje texty na stránke píšete od srdca a poctivo. Takým jazykom, aký Vám narástol. Zbytočne text umelo nevylepšujete. Potom, o takýto text bude záujem.

Možno Vašu stránku najprv vyhľadávače nedajú na prvé priečky. Avšak tých pár ľudí, ktorí na ňu prídu a sú z nej nadšení, …

… zazdieľajú link.

A to je oveľa silnejšie odporúčanie, než je poradie vyhľadávača.

 

Snaha je, aby samotné vyhľadávacie algoritmy fungovali správne. Programátori ich nastavujú v prospech hľadajúcich. Takto nastavené vyhľadávače hneď zistia, že o Vašu stránku je zvýšený záujem. A tak,

Vašu stránku umiestnia na prvé priečky prirodzene.

Prečo?

Lebo je skutočne dobrá. Nie preto, že ste „obabrali“ mašiny fintami, ako si umelo vylepšiť rating. A tak, zas je všetko v prirodzenom poriadku.

 

Čo je dobré, je skrátka dobré.

Dobré vyhľadávače si Vašu dobrú stránku nakoniec nájdu vždy.

 

Trocha tomu pomôžete meta datami, ktoré vkladáte ako popisky na pozadí programovanej stránky. To podľa môjho názoru úplne stačí.

Hlavný text nech ale ostane Váš – nech je autentický.

 

Napokon, čo dodať?

Vyskúšajte si to 🙂

 

Čo je viac než SEO?